Roční aktualizace pro rok 2022 je připravena, obsahuje:
Z legislativních změn upozorňujeme na změny výše cestovních náhrad v ČR i v zahraničí!
Nová verze je k dispozici v Zákaznické podpoře.
Nabídka schémat resp. stylů byla rozšířena o nová schémata vzhledu systému. Pravým tlačítkem myši v hlavním menu programu aktivujete nabídku nastavení vzhledu. V podmenu „Styl“ můžete zvolit kromě již stávajících jedenácti stylů nová dvě barevná schémata Silver a Light.
Rozšířená nabídka stylů
Obr. Nabídka různých stylů zobrazení v systému
Styl Silver
Styl Light
Zadávání časového období OD data DO data bylo ve výstupech celého systému rozšířeno o novou komponentu obecného výběru časového období. Vybrat můžete hodnoty: Dnes, Včera, Tento týden, Minulý týden, Posledních 7 dní, Tento měsíc, Minulý měsíc, Posledních 30 dnů, Tento rok, Minulý rok a Posledních 12 měsíců. Použitím nové komponenty časového období se výrazně zjednodušuje a zrychluje zadávání časového období. Poslední použitý výběr je uchován a automaticky přednastaven se zohledněním skutečného datumu.
Obr. Komponenta výběru časového období
Místa nakládek a vykládek v zakázce na přepravu byla rozšířena o nový typ adresy „Zaclení“ resp. „Vyclení“. Kromě adresy nakládky/vykládky je nově možné zadávat kompletní adresu zaclení a kompletní adresu vyclení. Zároveň byla tato změna zohledněna v tiskových formulářích, šablonách a podobně. Adresu zaclení nebo vyclení nejčastěji využijete v případech zakázek realizovaných mimo EU.
Obr. Adresa zaclení resp. adresa vyclení
Formulář zakázky na přepravu (Detail) byl rozšířen o nový údaj „Cena za plánovaný kilometr“. Hodnota je počítána podílem ceny zakázky a plánovaných kilometrů zakázky (délka trasy první nakládka až poslední vykládka z mapových podkladů).
Obr. Cena za plánovaný kilometr jízdy
Definice příjemců zpráv byla výrazně zobecněna. Kontakt na příjemce je nově možné doplňovat dynamicky až při generování zprávy (např. email kontaktní osoby ze zakázky).
Zadávání poplatků v Objednávce přepravy bylo rozšířeno o nový údaj Dodavatel, k poplatku lze nově doplnit dodavatele tj. firmu z Adresáře firem. V souvislosti s touto změnou byly také provedeny úpravy při zadávání faktur došlých za poplatky (analogicky jako trajekty či objednávky přepravy).
Vyfakturované zakázky na přepravu je možné blokovat tzn. nepovolit uživateli provádět změny ve vyfakturované zakázce. Rozšířenými přístupovými právy lze nastavit, zda uživatel může nebo nemůže změny ve vyfakturované zakázce provádět.
Automatické přednastavení měny do zakázky na přepravu a tím přednastavení měny fakturace bylo více zobecněno.(dosud bylo možné nastavit měnu pouze na uživatele). Nastavením měny na modul v Adresáři firem můžete nově nastavit měnu pro konkrétního zákazníka. Při výběru zákazníka do zakázky se doplňuje předdefinovaná měna.
Obr. Adresář firem - přednastavení fakturační měny na zákazníka
Modul Doprava byl rozšířen o novou agendu Uzávěrky. Agenda uzávěrky je scénářem resp. pracovním postupem co je potřebné provádět vždy po skončení sledovaného období. Agenda Uzávěrky umožňuje evidovat a spustit předdefinované úlohy uzávěrek jako jsou Kontrola návaznosti tachografů, Kontrola návaznosti nádrží, Kontrola jízdních příkazů. Kromě předdefinovaných úloh lze navést vlastní uživatelské položky scénáře. Předpokládáme, že scénář bude do budoucna rozšiřován o další úlohy a postupy budou automatizovány. Základní parametry:
Obr. Uzávěrky v modulu Doprava
Objednávky přepravy přiřazované k jízdnímu příkazu lze nově kontrolovat/validovat, zda řidič v dokladu objednávka přepravy se shoduje s řidičem na dokladu jízdního příkazu. Nový parametr „Kontrolovat shodu řidiče objednávky přepravy a jízdního příkazu“ v Nastavení systému umožňuje uživatelsky definovat hodnoty: Nekontrolovat / Upozornit na objednávky s jiným řidičem / Nedovolit zkontrolovat existuje-li objednávka s jiným řidičem.
Výstupní sestavy modulu Doprava byly rozšířeny o novou sestavu „Pneumatiky s překročenou životností“. Sestava na obrazovce i v tisku zobrazuje pneumatiky u kterých byla překročena životnost v kilometrech. Zároveň u každé pneumatiky můžete sledovat jednotlivé akce, které s pneumatikou byly prováděny.
V menu Servis-Úlohy po spuštění může každý uživatel parametricky nastavit, aby při spuštění programu byly „překročené“ pneumatiky automaticky zobrazovány.
Agenda Opravy vozidel byla rozšířena o novou funkci „Kopírovat“, funkce umožňuje vytvořit nový doklad zkopírováním aktuálního dokladu. Použitím této funkce se usnadňuje a zrychluje zadávání nových dokladů.
Obr. Funkce Kopírovat
Formulář prošlých kontrol vozidel a řidičů byl rozšířen o novou funkci „Vozidla“ / „Řidiči“, která umožňuje operativně zobrazit prošlé kontroly aktuálního vozidla či řidiče a zároveň prošlou kontrolu „Provést“. K dispozici jsou funkce číselníku Vozidla / Řidiči.
Stejná funkčnost je doplněna do agendy v Adresáři firem – Kontroly firem a v Autoservisu – Seznam prošlých kontrol u mechaniků vlastních/cizích vozidel.
Obr. Funkce Vozidlo
Agenda upomínek faktur byla rozšířena o nové členění a zobrazení nových přehledů upomínek. Parametrem "Členit dle zákazníka, pořadí upomínky a času vystavení" provedete zobrazení upomínek podle zákazníků, pořadí upomínky a času vystavení. Tím lze zobrazit kompletní historii vytváření upomínek. Novým zobrazením získáváte podrobnější přehled o vystavených upomínkách a upomínaných fakturách.
Obr. Formulář Upomínek v novém členění
V souladu s novou odpadovou legislativou byl modul Sklad rozšířen o Recyklační příspěvky. Recyklační příspěvek zahrnuje náklady na zpětný odběr, zpracování, využití a odstranění odpadního elektrozařízení či pneumatik.
Byl vytvořen nový číselník „Recyklační příspěvky“, který umožňuje uživatelsky definovat jednotlivé druhy příspěvků včetně finančních sazeb a to s časovým rozlišením platností příspěvku. Skladová karta byla propojena s číselníkem Recyklačních příspěvků. Na vystavených fakturách nebo pokladních dokladech jsou pak pro zákazníka recyklační příspěvky automaticky vyčísleny (v souvislosti s touto změnou byly upraveny šablony faktur).
Obr. Definovatelný číselník recyklačních příspěvků
Obr. Skladová karta-vazba na číselník Recyklační příspěvky
Obr. Vyčíslení RP na daňových dokladech
Funkce generování výdeje v Objednávkách byla rozšířena o automatické generování přesunu v případech, že na pozici doplněné v položce objednávky (doplňuje se při importu dle preferovaných pozic) není dostatečné množství. Ze zdrojové pozice se přesouvá vždy celé množství z méně přístupných pozic na pozice snadno dostupné.
Formulář zakázky na vlastní vozidlo a cizí vozidlo byl rozšířen o novou funkci „Historie oprav“. Funkce je nově přístupná při zápisu nebo při opravě autoservisní zakázky a umožňuje operativně zobrazit opravy, které byly historicky realizovány u zapisovaného vozidla.
Obr. Funkce Historie oprav
V přehledu zakázek je možné označit více zakázek a tyto označené zakázky tisknout zvoleným formulářem. Jedním tiskem můžete vytisknout označený počet zakázek.
Číselník vozidel, nápověda na SPZ v zakázce vlastní i cizí byl rozšířen o nový přednastavený výběr „Vozidla v provozu“.
Vozidla firmy a osoby firmy nově obsahují funkce pro hromadné mazání nepotřebných záznamů. Záznamy, které požadujete smazat označíte (Ins) a funkce pro smazání smaže všechny označené záznamy.